Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Tōkyū Sharyō-seizō Toei 10-300 #10-429

Detale

NazwaTōkyū Sharyō-seizō Toei 10-300
(Tōkyū Sharyō-seizō) /Tōkyū Sharyō-seizō Toei 10-300
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany2005
Zezłomowany
Właściciele
2005Toei 東京 [Tōkyō]
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
200510-429 / Toei 東京 [Tōkyō]
Inne informacje
Tōkyū Car Corporation 10-300 series.
Set 10-420, car 1 on Shinjuku/Hachiōji/Hashimoto end.

Zdjęcia

9 kwietnia 2019 - Sagamihara (Pref. Kanagawa), dworzec Hashimoto, perony kolei Keiō (神奈川県相模原市・京王橋本駅).
Obieg 23T linii Shinjuku: 1423T/2839, Motoyawata 14:56 → Hashimoto 16:44, odjedzie jako 2848/1622T, Hashimoto 16:47 → Motoyawata 18:26.
Ośmiowagonowy skład nr 10-420 metra miejskiego stoi na torze 1 stacji Hashimoto - dwutorowej stacji stanowiącej koniec prawie 23-kilometrowej linii Sagamihara kolei Keiō. Po raz kolejny jest to przykład połączeń bezpośrednich pomiędzy różnymi przewoźnikami i sieciami. Linia metra Shinjuku oraz sieć linii kolei Keiō stanowią prawie 96-kilometrową sieć połączeń bezpośrednich...
...a także największą na świecie sieć o rozstawie szyn 1372 mm (tzw. rozstaw szkocki, 4 stopy i 6 cali) i jednocześnie jedyną sieć kolei ciężkiej o tym rozstawie na świecie. Cała układanka o tym rozstawie to razem ciut ponad 99 kilometrów oraz 28 składów metra (seria 10-300) i 111 składów kolei Keiō (serie 5000, 7000, 8000 i 9000).
Powód dla którego wybrano rozstaw szyn 1372 mm jest na swój sposób ciekawy. Od 1903 r. w tym rozstawie budowano linie tramwajowe na terenie Tokio (których to do dzisiaj zachował się tylko ułamek). Gdy budowano linie dzisiejszej kolei Keiō planowano możliwość przejazdów bezpośrednio na sieć tramwajową. Sieć tramwajowa w międzyczasie (lata 60. i 70.) się skurczyła, a gdy miasto planowało budowę linii metra nr 10 (czyli linii Shinjuku), miało zamiar zbudować ją w rozstawie 1435 mm i wymusić przekucie linii Keiō. Niestety, a może jednak na szczęście, możliwość używania wspólnych części z linią Asakusa przegrała z ryzykiem tragedii transportowej jaką by spowodowało zamknięcie linii Keiō (obsługiwane przez nią rejony już wtedy zdążyły się zaludnić na bardzo wysokim poziomie), i tak oto do dzisiaj jest to swego rodzaju unikat.

Autor: TranslatorPS


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: