Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


ЗиУ-682УЮ #1

Detale

NazwaЗиУ-682УЮ
(ЗиУ) (Динамо ДК-210А3 110kW/150HP) 32-114 [1-2-2] (1979-1985)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1979
Zezłomowany
Właściciele
1979ГСП Београд
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
19791 / ГСП Београд
Inne informacje
In regular service until 05/2010. Preserved as historical vehicle.

Zdjęcia

12 czerwca 2009 - Belgrad, ul. Króla Milana. Po belgradzkich ulicach wciąż kursuje ziutek numer jeden. Pierwsza dostawa radzieckich trolejbusów 30 lat temu była jedną z oznak renesansu tego rodzaju trakcji w stolicy Jugosławii. Rozwinięty po II Wojnie system na przełomie lat 60. i 70. zaczął podupadać - trend likwidacji trolejbusów jako przeżytku, który tylko blokuje płynny ruch samochodów dotarł również i tu, w efekcie czego pod koniec lat 70. w Belgradzie ostała się zaledwie jedna linia trolejbusowa. Kryzys paliwowy odwrócił ten trend o 180 stopni i - podobnie jak w paru innych krajach socjalistycznych - kolejna dekada oznaczała złote lata dla trajtów.

[edit: wraz z rozpoczęciem procesu wycofywania ZiU-682 w 2010 r. trolejbus został przeznaczony do kasacji, jednak dzięki staraniom belgradzkich entuzjastów ostatecznie został zachowany jako zabytek]

Autor: Jarosz
newsercenzoredytor
17 lipca 2017 - Belgrad, teren Muzeum Nauki i Techniki. Najważniejsze, że je zachowali.
Autor: empi
limitercenzoredytorgoddriver
Komentarze: 4


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: