Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Bombardier TVR #2

Detale

NazwaBombardier TVR
(Bombardier) /Bombardier TVR 40-145 [2/2-2/2] (2001-2002)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany2001
Zezłomowany
Właściciele
2001Keolis Nancy
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
20017586 YL 54
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
20012 / Keolis Nancy

Zdjęcia

12 czerwca 2009 - Nancy, Rue Pierre Semard. W Nancy istnieje tylko jedna linia trolejbusowa - T1, ale za to bardzo ciekawa. Kursuje ona w relacji Vandoeuvre CHU Brabois - Essey Mouzimpré, a po drodze zatrzymuje się w sumie na 27 przystankach. Częstotliwość kursowania bardzo pokaźna - co 5 minut w dni powszednie, co 6-7 w soboty, co 12 w niedziele i święta.
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 1

12 czerwca 2009 - Nancy, Avenue de Bourgogne. Krótko o historii. Sieć w Nancy została otwarta w 1982 roku i od początku jej istnienia na liniach trolejbusowych pojawiły się przegubowe duobusy Renault PER180H. Mniej więcej pod koniec lat 90-tych nadszedł czas na ich wymianę, co zapoczątkowało dyskusję co dalej z linią T1. Wysunięty pomysł budowy linii tramwajowej był niemożliwy do zrealizowania z racji ukształtowania terenu (duże wzniesienia). Zdecydowano się więc na tzw. system TVR - Transport sur Voie Réservée, czyli pojazdy prowadzone automatycznie, przy wykorzystaniu jednej szyny i poruszające się po specjalnie wytyczonych pasach. Nową linię planowano otworzyć w grudniu 2000 roku, ale z uwagi na cały szereg problemów technicznych mocno się całość opóźniła. Zresztą początki to w ogóle był ciąg nieszczęść. Najpierw problemy z zasilaniem, następnie z samą jazdą po szynie, poważne wykolejenie, w wyniku którego trolejbus uderzył w słup trakcyjny (było kilku rannych pasażerów). Gdy wydawało się, że problemy rozwiązano wprowadzając dodatkowe środki bezpieczeństwa, wydarzył się niemal identyczny wypadek. Do tego doszły niekorzystne opinie ekspertów z nadzoru technicznego, którzy nie pozwalali na eksploatację 24,5-metrowych pojazdów w trybie tradycyjnym, prowadzonych przez kierowców (ostatecznie jednak na to zezwolono). Wszystko to spowodowało, że system TVR o mały włos nie pogrzebał sieci trolejbusowej w tym mieście. Ostatecznie jednak w marcu 2002 roku ponownie otwarto linię, ale z problemami natury technicznej borykają się w Nancy w zasadzie do dziś...
Autor: Misiek194
edytor
Komentarze: 2

12 czerwca 2009 - Nancy, Rue Saint-Georges. Deptak z dopuszczonym ruchem trolejbusów. Zdjęcie z dedykacją dla władz Gdyni i Lublina ;)
Autor: Misiek194
edytor
12 czerwca 2009 - Nancy, Rue des Près. I to już pożegnalna fotka z Nancy, ale z Francją jeszcze nie koniec ;)
Autor: Misiek194
edytor
31 lipca 2017 - Nancy, Rue Saint-Georges. Dwuprzegubowiec powoli sunie głównym deptakiem miasta. Być może wynalazki te wkroczyły już w wiek emerytalny, gdyż w 2022 r. rozważa się zastąpienie ich przez klasyczny tramwaj, translohr albo BRT. Podobny system działał w Caen, w którym poszli już po rozum do głowy i z końcem 2017 r. tramwaje na gumowych kołach zostały wycofane. Trwa tam konwersja na sieć tramwajową, której inauguracja odbędzie się we wrześniu 2019 r.
Autor: Banan
cenzoredytor
Komentarze: 2

11 sierpnia 2022 - Nancy, Avenue de Bourgogne
Autor: wonneberger1.1


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: