Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


ACEC VAU #001

Detale

NazwaACEC VAU
(ACEC) /ACEC VAU (1984-1984)
VIN
Numer zabudowy
Wyprodukowany1984
Zezłomowany
Właściciele
1984TEC Liège
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
1984001 / TEC Liège
Inne informacje
Prototype light metro car, built by ACEC Charleroi - never ran in service.

Zdjęcia

5 czerwca 2009 - Liege (BE) – museum Natalis. The ‘secret’ metro that never was…..in 1985, the city of Liege began to construct a metre-gauge light metro, based on VAL principles, called the Transport Automatise Urbain (TAU). Some tunnels were started and a test track was installed behind the TEC depot in Jumet (Charleroi), where these two prototype cars ran for some time- then the project was suddenly (and very quietly) abandoned. The two cars now stand in the Natalis Transport Museum.
Autor: dvigar
edytor
5 czerwca 2009 - Liege (BE) – museum Natalis. The control desk in TAU Car 1, which would normally be closed, as operation would have been entirely automatic.
Autor: dvigar
edytor
5 czerwca 2009 - Liege (BE) – museum Natalis. This passenger information display inside Car 1 gives a clue to where the Liege TAU would have run – it would have been lit from behind when in use, so it’s rather difficult to photograph. It gives some idea of the original plan, though. They say that at least one tunnel is still there, but closed off. Now Liege is just a city of buses, having scrapped all its trams, too.
Autor: dvigar
edytor

Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: