Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?
Na tej stronie używamy ciasteczek by móc świadczyć ci uslugi, personalizowac reklamy i analizować ruch. Informacje o tym, jak korzystasz z tej strony są udostępniane m. in. google. Korzystając z niej zgadzasz się na to.

Akceptuj Odrzuć Pokaż mi więcej informacji

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


Autosan H9-20.29 Tropic #OP 04941

Detale

NazwaAutosan H9-20.29 Tropic
(Autosan) (Andoria 6CT107 110kW/150HP 6540cm3 ) (FPS Tczew S5-45(5)) 41-41 [1-0-1]
VIN670802
Numer zabudowy
Wyprodukowany1991
Zezłomowany
Właściciele
??Transbad Opole
1991?PKS Opole
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
2000?OP 04941
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
1991?10514 / PKS Opole
Inne informacje
Wystawiony na sprzedaż

Zdjęcia

28 lutego 2005 - Opole ul. Armii Krajowej.
Autor: Leszek Matula
newsercenzoredytor
Komentarze: 1

9 marca 2005 - Opole ul. Armii Krajowej.
Autor: Wojciech Liberda

18 kwietnia 2005 - Opole, ul. Batalionów Chłopskich.
Autor: jacekso
newsercenzoredytor
Komentarze: 4

25 maja 2010 - Opole, ul. Składowa. Wycofany z OPKS, ale nieskasowany, znalazł nowego właściciela.
Autor: DAN
edytor
12 października 2011 - Opole, ul. Składowa. Autosan przeżył moją pierwszą jazdę w całości :)
Autor: DAN
edytor
Komentarze: 9

28 października 2011 - Opole, Aleja "Solidarności". Skoro MZK jest "opieszałe" to trzeba było samemu zadbać o pierwsze zdjęcie autobusu na otwartej w tym tygodniu ulicy. Przystanek po opolsku z dala od zabudowy, już zazdroszczę "orzeźwiającego wiaterku" oczekującym na przystanku.
Autor: DAN
edytor
Komentarze: 6

4 listopada 2011 - Opole, ul. Horoszkiewicza. Pozdrowienia dla kierowcy :)
Autor: HC

Komentarze: 6

7 listopada 2011 - Opole, ul. Składowa. Komora silnika H9 (o ile dobrze zapamiętałem):
1. główny wyłącznik prądu;
2. filtr powietrza;
3. akumulatory;
4. zbiornik wyrównawczy układu wspomagania kierownicy;
5. turbosprężarka;
6. alternator;
7. termostat, za nim wlew oleju, poniżej pompa wodna;
8. filtry paliwa;
9. wał silnika;
10. kompresor;
11. listwa pomiarowa poziomu oleju (słabo widoczna);
12. zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego;
13. wentylator, za nim chłodnica.

Autor: DAN
edytor
Komentarze: 6

8 listopada 2011 - Opole, ul. Składowa. Wczoraj była komora silnika, to dziś dodam to co widzi kierowca. Trochę tego jest, to zacznijmy od pulpitu (elementy oznaczone przez białe liczby):
1. lampka informująca o włączeniu świateł drogowych;
2. prędkościomierz z tachografem, zawiera także zegar i licznik kilometrów;
3. wskaźnik obrotów silnika;
4. wskaźnik ciśnienia oleju w silniku wraz z lampką ostrzegającą o zbyt niskim poziomie;
5. lampka ostrzegająca o braku ładowania akumulatorów;
6. wskaźnik temperatury w układzie chłodzenia wraz z lampką ostrzegawczą;
7. wskaźnik ciśnienia powietrza w obydwu obwodach hamulcowych oraz 3 lampki ostrzegające o nieprawidłowym działaniu hamulca zasadniczego;
8. lampka ostrzegająca o nieprawidłowym działaniu hamulca awaryjnego;
9. wskaźnik poziomu paliwa w zbiorniku paliwa wraz z lampką ostrzegającą o korzystaniu z rezerwy;
10. lampka informująca o włączeniu prawego kierunkowskazu, analogiczna dla lewego zasłonięta ramieniem kierownicy, łącznie informują o włączeniu świateł awaryjnych;
11. przełącznik podgrzewania lusterek wraz z lampką informującą o jego włączeniu (słabo widoczne);
12. ? „tego nie ma na egzaminie” obok przełącznika naklejona literka „N” ewentualnie „W”;
13. lampka ostrzegająca o niezamkniętych drzwiach;
14. przełącznik świateł awaryjnych;
15. przełącznik dmuchawy;
16. przełącznik niezależnego ogrzewania (webasto) wraz z 2 lampkami informującymi o trybie pracy;
17. główny wyłącznik akumulatorów z lampką sygnalizującą prawidłowe działanie;
18. przełącznik świateł, pozycja 1 – światła pozycyjne, pozycja 2 – światła mijania, obok lampka informująca o włączeniu świateł;
19. przełącznik, lewy klawisz – oświetlenie miejsca kierowcy, prawy – światła przeciwmgłowe tylne (zasłonięty przez kolumnę kierownicy);
20. przełącznik, lewy klawisz – podświetlenie tablicy kierunkowej, prawy – światła przeciwmgłowe przednie;
21. przełącznik, lewy klawisz – światła postojowe (załącza się tylko lewa strona), prawy – podświetlenie pulpitu kierowcy;
22. przełącznik, oba klawisze – oświetlenie przedziału pasażerskiego;
23. przełącznik, oba klawisze – nawiewy;
24. starter;
25. stacyjka zapłonu wraz z lampką;
26. lampka informująca o włączeniu tylnych świateł przeciwmgłowych;
27. załącznik świecy żarowej wraz z lampką.
Teraz kolumna kierownicy i reszta:
28. dźwignia załączania kierunkowskazów, podniesiona do góry załącza sygnał dźwiękowy;
29. dźwignia przełączająca światła mijania na drogowe;
30. koło kierownicy służące do zmiany kierunku jazdy;
31. dźwignia obsługująca wycieraczki i spryskiwanie szyby;
32. dźwignia hamulca postojowego wraz ze zbiornikiem płynu hamulcowego (poza obszarem zdjęcia);
33. dźwignia blokady położenia fotela kierowcy (pod fotelem);
34. zbiornik płynu do spryskiwania szyby (słabo widoczny);
35. pedał sprzęgła;
36. pneumatyczny sygnał dźwiękowy;
37. pedał hamulca zasadniczego;
38. pedał gazu;
39. drążek zmiany biegów, do przodu od lewej – R, 2, 4, do tyłu od lewej – 1, 3, 5;
40. przycisk służący do zgaszenia silnika.

Autor: DAN
edytor
Komentarze: 11

8 listopada 2011 - Opole, ul. Składowa. To jest dopiero detal :)
Autor: DAN
edytor
2 grudnia 2011 - Opole, ul. Składowa. Będę wspominał tego autosana z łezką w oku ;)
Autor: DAN
edytor
Komentarze: 7

8 grudnia 2012 - Zabrze, ul. Krakowska. Nie wiem co tu robił, wziął mnie z zaskoczenia. To jest jego pierwsze zdjęcie spoza Opola.
Autor: Grot

Komentarze: 1


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: