Login: Hasło:
Zapamiętaj mnie
Zapomniałeś hasła lub nie działa?

Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się


MAN NL202 #751

Detale

NazwaMAN NL202
(MAN) MAN NLxx2 (895/898/A10/A15/A29)/MAN NLxx2
VINWMAA102493B013786
Numer zabudowy
Wyprodukowany1995
Zezłomowany2015
Właściciele
19952007Nieznany właściciel Salzburg
20072015MZK Pabianice
20072007Dafa Bydgoszcz
Numery rejestracyjne
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Tablice rejestracyjne
19952007S-366KR
20072010WOT 2F95
20102015EPA 70R3
Numery taborowe
Wprowadzenie do ruchu Rok wycofania Numery taborowe
20072015751 / MZK Pabianice
Inne informacje
Data pierwszej rejestracji: 29.03.1995
1.08.2007 - Pierwszy właściciel w Polsce
11.09.2007 - Zmiana właściciela
17.09.2007 - WOT 2F95 (SG Equipment Leasing Polska Sp. z o.o.)
25.10.2010 - Zmiana właściciela
5.11.2010 - EPA 70R3
Data zgłoszenia sprzedaży: 25.05.2015

Zdjęcia

15 lutego 2008 - Pabianice, skrzyżowanie Partyzanckiej i Sikorskiego. MAN jako linia 1.
Autor: M.Wilu

15 lutego 2008 - Pabianice, krańcówka dworzec PKP.
Autor: Kaźmirz

Komentarze: 1

5 kwietnia 2009 - Łódź, ul. Wólczańska. Wóz wynajęty na jakąś wycieczkę.
Autor: Karol Matuszewski

14 sierpnia 2009 - Pabianice, pętla Dworzec PKP.
Autor: SLU ®

Komentarze: 1

29 września 2009 - Pabianice, Nawrockiego. Po wykonaniu zdjęcia usłyszałem hasło od największego pabianickiego buraka " Jeszcze raz mi zrobisz zdjęcie, a rozpie**ole tobie ten aparacik!". Oczywiście po tym incydencje napisałem na tego buraka raport karny, i to już nie jego pierwszy raport z mojej strony. W ogóle dziwię się jakim cudem taki oszołom pracuje w komunikacji miejskiej.
Autor: SLU ®

Komentarze: 7

12 marca 2010 - Pabianice, Stary Rynek. W tle dwór obronny kapituły krakowskiej. Pozdrowienia dla kierowcy który z uśmiechem na twarzy machał ;).
Autor: SLU ®

Komentarze: 5

24 sierpnia 2010 - Pabianice, skrzyżowanie Nawrockiego z 20 Stycznia.
Autor: SLU ®

22 maja 2014 - Pabianice, ulica Jana Pawła II. Rzec można - "końcówka pierwszego". MAN-y NL202 z 1995 roku były pierwszymi pełnowymiarowymi autobusami niskopodłogowymi w Pabianicach. Pięć sztuk wdrożono do eksploatacji w 2007 roku po transferze przez bydgoskiego dealera z Wiednia. Prędko jeden z pojazdów uległ wypadkowi, a w następstwie - wycofaniu ze służby. Pojazdy oznaczono zakresem numerycznym 751-755. Autobusy, w odróżnieniu od młodszych o rok, przybyłych w 2008 roku MAN-ów NL222 posiadały malowanie zakładowe Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. Cechą charakterystyczną dla pabianickich NL202 było to, że prezentowały uroki początków pojazdów niskopodłogowych - autobusy te wprawdzie produkowano już od 1989 roku (!), ale wciąż nie posiadały przycisku do otwierania drzwi przez podróżnych czy rozkładanej rampy dla wózków, co w późniejszych latach stało się standardem (kremowe, rok starsze MAN-y NL222 już miały przyciski). Autobusy napędzane były silnikiem Diesla typu D0826LUH03, który rozwijał do 213 koni mechanicznych. Motor zblokowany był z automatyczną skrzynią biegów, która dosyć osobliwie szarpała podczas zmian przełożeń - było to oznaką wyeksploatowania pabianickich autobusów. Wnętrze było wykończone w szarej tonacji z szarą tapicerką i zielonymi poręczami. Wóz widoczny na fotografii został wycofany ze służby w 2015 roku. Dwa pozostałe NL202 służyły w rezerwie jeszcze rok. Autobusy zastąpione zostały dużo nowszymi MAN-ami A21 i dwoma unikalnymi Solarisami U12LE. Na fotografii pojazd wykonywał kurs linii "1", która - rzec można - okrąża całe Pabianice. Autobus skręca z ulicy Jana Pawła II w Śniadeckiego i pojedzie w kierunku pętli przy "Waltera"-Jankego przez śródmieście i dzielnicę przemysłową.
Autor: prof_klos


Fotogaleria Transportowa

Autobusy KMKM
Państwa:
Producenci:

Statystyki użytkownika:
Online: