Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Właścicielem jest 立山高原バス, a saqm autobus to S`elega hybrid z nadwoziem takim samym, jak w wersji HD
Hino produkuje hybrydowe S`elegi od 1997 roku. Z założenia jest to model międzymiastowy, nie turystyczny, chociaż dostępne są różne konfiguracje wyposażenia. Na terenach górskich silnik elektryczny wspomaga tradycyjnego diesla w podjazdach pod wzniesienia. Hino należy do Toyoty, dlatego sam układ napędowy jest mniej więcej przeskalowanym układem z Priusa, akumulatory znajdują się zaraz za przednią osią. Na samym początku produkcji oferowano w standardzie w pełni elektryczny klimatyzator, ale zużywał on zbyt dużo energii i został zastąpiony tradycyjnym. Sprzedaż hybrydowych s`eleg nie jest fenomenalna, jednak wynosi na ogół 30-40 sztuk rocznie (model nie jest oferowany poza Japonią). W tej chwili Hino eksperymentuje z ogniwami paliwowymi w autobusach międzymiastowych i miejskich - istnieją testery i jeżdżące prototypy oraz technologią "plug-in hybrid" również w obu tych rodzajach pojazdów.