Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Za trwałe to one chyba jednak nie były. Ciekawi mnie, czy jednak ekonomicznie jest sens kupna tramwaju, który jest znacznie droższy niż w tej chwili autobusy elektrycznego. Ciekawe czy ktoś to już liczył bo mnie taka refleksja naszła jak patrze na tą fotkę
A jaki jest sens kupowania telefonu z zakrzywionym ekranem kiedy dużo taniej można mieć kefir...? To pytanie takiej natury mniej więcej...;)
No zasadniczo kefir daje większe szanse na przeżycie w razie jakiejś katastrofy, niż jakiś telefon. Telefonu nie zjesz.
@kamys Autobusy elektryczne dopiero wchodzą do użytku, pogadamy za 10 - 15 lat i zobaczymy w jakim stanie są akumulatory w busach i same autobusy. Wtedy zobaczymy czy taki wariant faktycznie okaże się "tańszy" niż tramwaj.
@kameleon A to się zgodzę. Po prostu o tym myślałem, więc napisałem Bo jak wiadomo tramwaj kosztuje, a remont po 15 latach. Niby to dużo, ale takie many tyle też przeżyły a i starsze i stąd moje rozterki o elektrykach. Ale macie rację
Karliki mimo że przyszedł im czas na NG w tragicznym stanie nie były. ZTCW to były kłopoty z przegubami swego czasu i ich naprawy sporo kosztowały. Zużycie dość wczesne przegubów raczej wynikało z eksploatacji po krzywych torowiskach, niż ze słabej jakości czy wad konstrukcyjnych. To, że teraz przechodzą NG wynika z ich wieku czy przebiegu, a nie z racji tego że się rozlatują i trzeba je łatać, żeby mieć czym jeździć.
Czy ten wagon zostanie teraz bez kabiny?
@Michał: i bez siedzeń, sufitu, oświetlenia i drzwi
Mogliby prz okazji NG powymieniać te obdrapane szyby
Pojazdy Elektryczne wcale nie są takie za bardzo super , podam tutaj kilka przykładów :
-Baterie w takich pojazdach trzeba wymieniać średnio co 3 lata , koszt takiej baterii może wynosić nawet ponad 30 tysięcy złotych.
- Mała liczb miejsc do ładowania takich pojazdów, co skutkuje ze dany pojazd może tylko poruszać się w obrębie gdzie będzie się mógł podładować.
- Cena pojazdu bardzo dużo wyższa od normalnego autobusu.
- Elektryczne równa się Ekologiczne , nie w tym przypadku Polski gdzie większość energii nadal jest wytwarzana z węgla kamiennego .
15 lat po produkcji NG? Jak na warunki polskie, niezły wynik. Jeśli Pesy tyle wytrzymają, to będzie cud.
NG jest wykonywane w sposób dramatyczny. Większość elementów jest odmalowania pędzlem lub wałkiem. Sposób klejenia wykładziny podłogowej też nie zapewni jej trwałości.