Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Znaczy się "dystrybutor" je rozwalił przed dostarczeniem?
Dzięki za info. Właśnie przejrzałem sobie zdjęcia z tego wypadku. Rozpierducha niezła.
Może wymienią wszystkie?
Było trza brać coś polskiego. A tak autobusy jeszcze w foli i już na złom.
A co mówią polskie przepisy odnośnie przewozów pasażerskich na terenie RP pojazdami zarejestrowanymi w innym państwie?
Pytam zupełnie serio, gdyż onegdaj śląskie ITD stworzyło problemy z SORem na czeskich blachach, testowanym przez lokalnych przewoźników.
To chyba był ten SOR, co testował go PPKS Warszawa na eLkach w Piasecznie. Tylko tam interwencję ZTM/ ITD sprowokowało miłośnictwo;-) Ludzie z tych instytucji po prostu wpadają na galerie transportowe i znaleźli takie uchybienie.
Zgodnie z polskim prawem przewozy zarobkowe można wykonywać tylko pojazdami zgłoszonymi do licencji a tam można zgłosić tylko pojazdy na polskich blachach.
Ano jeździć nie powinien choć nie dam głowy sobie uciąć czy nie jest tak, że na zgłoszenie masz 7 dni od wprowadzenia wozu do ruchu i niby to daje parodniową furtkę.
@mars84 Dzięki, o to mi chodziło
Czyli Mobilis może mieć jednak problemy z np. ITD...
Przepisy (Ustawa o transporcie drogowym) dopuszczają do przewozów regularnych wyłącznie autobusy zarejestrowane w kraju. Ale ITD ma na to w niektórych regionach swoją interpretację, otóż ważniejsza jest dla inspekcji licencja a nie kraj rejestracji pojazdu. Ponieważ na wpis do licencji ma się 28 dni, to do tego czasu ITD zezwala eksploatować pojazd bez konsekwencji. Identyczne zasady obowiązują przy posiadaniu zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, gdyż licencji się od lipca 2013 r. już się nie wydaje.