Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
W Katowicach od końca 1978 do początków 1981 WPK-owskiego ogórka można było bardzo sporadycznie spotkać. Ostatni raz liniowo ogórka widziałem w Katowicach w maju 1981, a tu w Chrzanowie jeszcze kilka sztuk w maju 82 uchowało. Napewno to zdjęcie jest z 1982roku?
@andrzejh69 Moje pierwsze (świadome) i zarazem ostatnie bliskie spotkanie z Mexem w barwach WPK miało miejsce gdzieś ok. 82/83r. na linii jadącej przez Będzin os.PPR (Syberka). Niestety nie jestem w stanie przypomnieć sobie co to była za linia (wykluczam 61, obstawiam 27).
@PKM&WPK Jakie roczniki miały pełną szybę w drzwiach kabiny kierowcy? Zawsze mnie to intrygowało.
Prawdopodobnie w 1982 roku. Niestety trudno to potwierdzić. To moja obserwacja na podstawie zdjęć. Na Węgrzech podobno istnieje dokumentacja opisująca dokładny sposób kompletacji.
W przegubach w starej kabinie zawsze była pełna szyba. Tylko solówki miały okienko.
TNX Składaki z Jamny miały często takie szyby. Myślałem, że to jakiś polski patent, ale piktogram na szybie rozwiał wtedy moje przypuszczenia.
Wzór koła kierownicy też zmieniał swój wygląd wraz z kolejnymi rocznikami? Ja kojarzę co najmiej 3 typy.
M11 IK 280 w rocznikach 78-83 zawsze miały pełną szybę w drzwiach, a solówki, zawsze z okienkiem. Ik 280 rocznik 1978 miały ponadto wysoką szybę w kabinie (tą za plecami kierowcy) rozpoczynającą się już ok 10-20 cm od sufitu. Kierownice te ostatniego typu napewno już były od 1978 roku. Wcześniej były z napisem Ikarus, i tzw "małe" kierownice które zanikły wraz z mniejszymi deskami rozdzielczymi bez skrzydeł (chyba połowa roku 1977). Mex liniowy w Katowicach ostatni raz z maju 1981 na linii 29lub 45( zauważony na ul. Mikusińskiego wtedy ul. Nowotki). na przełomie 1980/1 jeden mex też dość regularnie kursował na linnii 9. O to były ostatnie ogórki Mexy spotkane liniowo w Katowicach czy w Tychach. W tamtych czasach rzadko kiedy bywałem w innym miastach, stąd może w Będzinie czy w Chrzanowie ogórki się dłużej uchowały.
w NRD i CSRS były takie daszki nad przegubem w celu jego ochrony przed przeciekaniem i niszczenie gumy. w CS w bocznych szybach były małe odsuwane okienka. W NRD było mało otwieranych okien 260.01