Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
13-metrówka nie winna być podpięta pod 'dłuższą' serię? BTW przez podpinanie pod starą systematykę futurową zaczyna się robić nieporządek - http://phototrans.eu/14,478578,0.html jest podpięty pod FHD 13, gdzie nigdy wcześniej nie wychodziła ~13-metrowa Futura na 3 osiach.
trzeba stworzyc nowa serie, wrzucanie tego modelu do wora ze starymi futurami mija sie z celem. Amalio Rai w komentarzach pod tamtym zdjeciem znacznie sie myli, marka Bova zostala wycofana, a ten model ma wiecej wspolnego z Magiq niz dawna Futura ... to tak jakby wrzucac Autosany M09LE do Jelczy M083, z tym ze zmiany w tym wypadku zaszly znacznie dalej niz w przypadku Autosanow.
@Adam3k tu nie chodzi o markę tylko o fabrykę. Ja nie widzę zbytniego sensu tworzenia od razu nowej marki, bo pod taką a nie inną dany pojazd jest sprzedawany, a w praktyce autobusy będą wyjeżdżać z tej samej fabryki co dotychczas. Sytuacja w przypadku Libero jest odmienna, bo po prostu inna firma przejęła produkcję pojazdu. A w tym przypadku producent jest ten sam. Między innymi po to pojechałem na Transexpo żeby zobaczyć tabliczki znamionowe w pojazdach VDLa. Niestety w Futurze jej nie znalazłem. Tym niemniej w Citei była. Wniosek z tego tylko taki, że jest niezły burdel, bo zaprezentowana Citea nie dość, że ma w nazwie Berkhof, to na dodatek została wyprodukowana w Belgii w zakładzie Jonkcheera. Ja wiem, że wrzuciłem tą Futurę w miejsce gdzie jej być nie powinno, ale to nie moja wina, że VDL robi zamęt wycofując z oficjalnego nazewnictwa produkujące poszczególne modele zakłady robiąc to niekonsekwentnie, bo część pojazdów swoje nazwy wciąż utrzymała. Gdybym chociaż miał tabliczkę z Futury, to ułatwiłoby to sprawę. Chętnie zobaczyłbym też jakieś tabliczki ze starszych Citei i najnowszych Ambassadorów którym zmieniono nazwę na... Citea. Tak więc cierpliwości. Trzeba po prostu zebrać najpierw trochę danych. Sam kontaktuję się z ludźmi którzy mogą być w stanie cokolwiek pomóc. @AdamG coś się chyba znajdzie.
Tu powinna powstać nowa marka bo ten wóz ma ze stara futurą tyle wspólnego co tramp FL z hadziewiątką.
Ale to dalej jest Bova. Nie tylko przez wzgląd na miejsce produkcji, ale i na to, że nowa Futura to Magiq to liftingu.
Rany, miejsce produkcji?! A co to ma do rzeczy? A rozróżniasz Mercedesy produkowane w Niemczech i w Turcji? Ten autobus został NAZWANY przez producenta VDL Futura 2 i moim skromnym zdaniem jako taki powinien figurować w bazie. Na temat tytułu COTY: na Infobusie był artykuł na temat konkursu i dlaczego zwyciężyła akurat Futura. Czy byli lepsi - wg mnie jury konkursowe jest bardziej kompetentne co do takich wypowiedzi.
Porównywanie VDLu do Mercedesa jest tak inteligentne, że ręce opadają. I ponadto, to ciekaw jestem dlaczego Ty ani ktokolwiek inny nie krzyczał jak zmieniono nazwę marki z Bova na VDL Bova. No przecież to kompletnie nowa marka :] Idąc takim tokiem rozumowania, to trzeba by było rozdzielić modele Bovy na trzy marki - na Bova, VDL Bova i VDL. I co najlepsze stare Futury dalej są produkowane pod nazwą VDL Bova. Powiem krótko - w celach czysto marketingowych postanowiono, że modele fabryk zrzeszonych w koncern będą produkowane pod jedną wspólną nazwą. I tyle. Ale zakład który ten autobus produkuje to nadal Bova. Dlatego ja uważam, że po za stworzeniem nowych modeli Futury powinny zostać tam gdzie są, a robić tak samo jak do tej pory robiliśmy z Citeami - model jest podpięty pod Berkhofa, a w opisie zastępować słowo Berkhof słowem VDL.
Postaram się napisać wszystko, co o tym myślę po kolei. 1) porównanie do Mercedesa rzeczywiście mi nie wyszło, wybaczcie. Jeśli jesteśmy przy tej marce, to zastanawia mnie tylko, dlaczego pomimo obecności wielu pedantów (proszę nie traktować tego określenia jako obraźliwe) jest to Mercedes, a nie Mercedes-Benz, jak się rzeczywiście nazywa 2) Nie wiedziałem jeszcze wtedy o istnieniu phototrans, ale z tego co wiem, dodano tylko te trzy litery (VDL) do nazw marek, które dalej działały tak jak wcześniej. 3) do rzeczy: zastanówmy się, co byście zrobili, gdyby VDL nazwał ten autobus inaczej? ("Oto nowy VDL Noname! Następca legendarnej Futury!"). Pomyślmy o tym, że - prawdopodobnie - będą nowe modele pod marką VDL. Za pięć, dziesięć albo i piętnaście lat. Nie daj Boże, że się zmieni struktura produkcji albo otworzą nową fabrykę, no bo będziecie musieli jednak dodać markę VDL // to są moje generalne przemyślenia, nie bójmy się zaliczyć pewnych rzeczy do historii (tak, doczytałem to) i myślmy o przyszłości. P.S. O Citeach się nie wypowiadam, KM to nie moja działka.
Odnosząc się punktu trzeciego, to zainteresuj się w takim razie Citeą, bo sytuacja jest identyczna. Citea, to właśnie twój VDL Noname. Ten autobus nigdy nie był opisywany jako Berkhof czy VDL Berkhof, tylko od zawsze lansowany jako VDL Citea. Ale od początku było wiadomo, że produkuje go Berkhof. Co do zmiany struktury i nowych fabryk - no to niech je otworzą :] To będzie podstawa do tworzenia nowej marki. A jak na razie mamy autobusy różnych zakładów lansowane pod jedną nazwą. I tak się składa, że z takim czymś żyjemy nie od dziś. Podobnie ma się sprawa z zakładem Carrier. Od dziesięcioleci produkują autobusy, ale nie sprzedają ich samodzielnie. Przedtem ich wyroby były sprzedawane przez Renault. Obecnie przez firmę Fast która na dodatek najpierw była firmą francuską, a teraz jest belgijską. I co? To tylko firma która w swojej sieci sprzedaje ich wyroby, ale producentem jest Carrier. Dlatego wszystkie modele są podpięte pod Carriera, a opisane Renault Carrier w przypadku starszych i Fast w tych nowszych i obecnie produkowanych.
Wychodzi na to, że sprawa rozbija się o odpowiedź na pytanie - czy uznajemy firmę VDL za producenta? Bo gdybyśmy mieli opisywać autobusy wg klucza marka-model, to byłaby to z całą pewnością VDL Futura 2 (czy tam bez dwójki, mniejsza). Piszesz u góry, że - wg VINu - Citea jest produkowana w zakładach Jonckheere. I bardzo możliwe, że również przy innych będzie taki "burdel". Bo te wszystkie zakłady to teraz jedna firma, która (zapewne) stworzy spójną ofertę. Ode mnie to raczej tyle, pozostawiam do przemyślenia tym, którzy siedzą w temacie bardziej ode mnie
//czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć na wcześniej zadane pytanie - dlaczego Mercedes, a nie Mercedes-Benz?
Piszesz tutaj z tym przemyśliwaniem tak jakbyś miał komuś oświecenie przynieść. Uwierz, że nie napisałeś nic o czym przynajmniej ja bym nie wiedział, więc ja nie mam na tym etapie niczego do przemyślenia. A biorąc pod uwagę, że ja napisałem o tabliczce Citei to wychodzi, że wiem najwięcej w tej sprawie. Co do Mercedesa - a dlaczego Mercedes-Benz, a nie Evobus?
Nie pisałem o tym, co wiem, tylko, co z tego mogłoby wynikać. Muszę stwierdzić, że częściowo mnie przekonałeś, tj. nie będę na siłę bronił swoich poglądów. Przyznam też, że trudno napisać coś, czego byś nie wiedział, częściowo pewnie dlatego, że główną część moich zainteresowań stanowią nowoczesne turystyki. A z Mercedesem to mnie zaskoczyłeś - spodziewałem się odpowiedzi w stylu "było na forum, ale stwierdziliśmy, że za dużo roboty". Firma nazywa się Mercedes-Benz i nigdy nie występuje jako Mercedes. Na wszelkich znaczkach, emblematach, napisach (na pojazdach), jak i w materiałach promocyjnych zawsze używa nazwy Mercedes-Benz (zapraszam na www.mercedes-benz.pl, jak i do przejrzenia galerii). Przykład pierwszy z brzegu: http://phototrans.eu/14,421216,0,Mercedes_Tourismo_15RHD_WI_2973L.html
Nie no byłem po prostu ciekaw Twojej odpowiedzi, bo i owszem na tabliczkach w autobusach widnieje "małym druczkiem" Mercedes-Benz, ale jest przede wszystkim duży napis EvoBus GmbH(tak samo jest w Setrach). Tym niemniej po prostu rzecz w tym, że musi zwyciężyć zdrowy rozsądek. Wiadomo, że to jest Mercedes i nie ma co kitów pociskać. I myślę, że analogicznie należy postąpić w przypadku autobusów VDLu. Nie należy przyjmować danych z tabliczki jako jedynej słusznej wiedzy. A jako, że tabliczkami autobusowymi się interesuję to wiem ile potencjalnie nieprawidłowości na phototrans.eu jest, ale pewnych rzeczy nie ma sensu zmieniać. Co do zapisu marki Mercedes, to tak musiało kiedyś wyjść. No niby jak stworzyliśmy phototrans.eu Trucks, to modele są opisane jako rzeczywiście Mercedes-Benz. Co do autobusowego, to działa to raczej siłą przyzwyczajenia. Bo to nie jest wcale dużo roboty żeby to zmienić. Tak w sumie to są to dwa kliknięcia. Pytanie czy ta zmiana jest koniecznie potrzebna. I odpowiedź brzmi raczej "nie".
Otóż właśnie, jest to przyzwyczajenie, bo coś takiego jak Mercedes... zwyczajnie nie istnieje EvoBus trzebaby dopisać na początku, co już kompletnie sensu nie ma (EvoBus Setra S417 HDH???). A skoro tylko dwa kliknięcia, to może jednak zrobić tę zmianę (Mercedes-Benz, nie EvoBus rzecz jasna)? Zawsze to krok w kierunku zwiększenia poprawności i dokładności bazy
Kiedyś Mercedes został zmieniony na Mercedes-Benz i admin oprotestował to jako nadmiar dokładności to nie jest tak, że coś takiego nie istnieje - to jest po prostu popularna skrócona nazwa marki, realnie rzecz ujmując to raczej ten -Benz nie istnieje (sam się zastanów ile razy mówiłeś "jechałem Mercedesem-Bencem"). Co do VDL i Futury, to wbrew temu co mówi Amalio, sprawa jest do przemyślenia. Zapraszam na forum.
Kurde, tu Amalio stara się być dokładny aż do bólu, tu nadmiar dokładności... trudno nadążyć W mowie oczywiście raczej się tego nie znajdzie, ja już napisałem, gdzie Benza szukać, i uważam to za powód do wpisywania go w dane pojazdów. Na forum chętnie zajrzę, dziękuję
Piszę tutaj, mam nadzieję empi, że przeczytasz. Amalio nie odnosi się do Twoich najlepszych argumentów. Po drugie - za bardzo chyba patrzy na te tabliczki Poza tym mógłbyś dodać ankietę (jeśli jest możliwość) - ludzie pewnie nie chcą pisać postów o treści "zgadzam się/nie zgadzam się". Ja się zgadzam z Twoim podejściem, czemu zresztą dałem tu wyraz
Warto też zwrócić uwagę, że VDL tworzy spójną ofertę, a EvoBus nie (bo mamy autobusy tego samego przeznaczenia zarówno marki Mercedes-Benz, jak i Setra).