Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
To ile im wtedy zostanie kursów? 40? W ten sposób spadłyby też niektóre kursy do Koniepola np. http://www.pks-czestochowa.pl/index.php?kurs=347&firma=414&odjazd=Cz%EAstochowa%20D.A.&przyjazd=Koniecpol. Po prostu wszystko rozbija się o pieniądze. Veniro będę chciał żeby samorządy poczuły się do dopłacania/ewentualnie wyzbędzie się taboru. Bo MPK nie ma chyba w tym momencie mocy przerobowych żeby to wszystko przejąć.
Po 1) Veniro co najwyżej wytnie kursy typu Blachownia Lubojenka czy Konopiska ale o kursy typu Koniecpol byłbym raczej spokojny bo są w miarę dochodowe. Po za tym na dzień dobry nie wytną wszystkiego. Wiadomo ze na tych najkrótszych typowo podmiejskich kursach jest mała kasa więc firma nie będzie jeździć po kosztach. Po 2) nie powrót MPK a cywilizowana komunikacja. W cywilizowanym kraju gmina dogaduje się organizatorem czyli w tym wypadku MZDiT Częstochowa a przewoźnika wyłania się w przetargu i na to liczy obecny PKS a w przyszłości Veniro. Po 3) z pewnych źródeł wiem że od wakacji(przypuszczalnie Czerwca) a więc najprawdopodobniej gdy PKS już będzie własnością Veniro mogą pojawić się nowe kursy dalekobieżne.
Co do taboru jak zlikwidują część kursów to pod palnik pójdą najstarsze H10-10,H10-11 i wszystkie H9 więc zostanie im wozów akurat do obsłużenia tego co nie wytną.
Nie pisz ze zlikwiduja ja nie wiesz na pewno.Na razie jeszcze nie kupili a juz maja likwidowac? A MPK niechca jezdzic za co zarobia tylko chca pieniadze za kilometr i to drogo dlatego Blachownia znich zrezygnowala po odejsciu MPK Blachownia zaczela sie rozwijac nowe drogi chodniki a tak dawala wszystko na MPK
Mnie odpowiada powrót MPK. Mam nadzieję, ze moja gmina wreszcie dogada się z MZDiT, w końcu mieszkańcy od dawna naciskają na powrót MPK.
@Tomi686k- to ze kupią jest już prawie pewne.Ameryki nie odkryłeś twierdzeniem że MPK jeździ za wozokilometr. Ale co myślisz że Veniro będzie jeździć tak jak PKS czyli komercyjnie bez dotacji?Proszę cie nie żartuj. Wiadomo że Veniro będzie chciało aby gminy płaciły za usługi bo na tym polega cywilizowana komunikacja że jest organizator czyli np MZDiT i wykonawca np MPK,PKS czy jeszcze ktoś.@bartosz- nie powrót MPK a cywilizowana komunikacja organizowana przez MZDiT i przewoźnik wyłoniony w przetargu.
Problem jest tylko taki, że w Polsce jak się gminy/powiatu/województwa nie przymusi do płacenia ustawą, to nie zapłacą. Organ samorządowy zawrze stwierdzi, że ma 1000 ważniejszych wydatków i woli przewoźnika, który nie potrzebuje dopłat. A to w dużym skrócie oznacza cięcia w rozkładzie i wożenie ludzi złomem i zatrudnianie kierowców "na czarno" przez co obrotniejszych biznesmenów.
Skoro PKS Częstochowa i tak sobie jakoś radził w dzisiejszych warunkach to może nie będzie tak źle. Na pewno kupiec musi nabyć większą ilość prawdziwe turystycznych pojazdów. Wtedy będzie jeszcze lepsza rzeka pieniędzy z kursów dalekobieżnych i wynajmów.
Miejmy nadzieję, że gminy zdecydują się jednak na powrót MPK.
Ciekawe czym to MPK będzie tam jeździć chyba taczkami bo im autobusów braknie.
Ciekawe.
Wiadomo, że MPK oferuje lepsze standardy niż PKS, więc gminy powinny się zdecydować na MPK.
Tak czytam czytam i dochodzę do wniosku że użytkownik Sbrother to jest chyba pracownik MPK.
@ciekawski Gwarantuje, że Sbrother nie jest pracownikiem MPK- może kiedyś będzie
Osoba @ciekawski wydaje mi się dziwnie znajoma. :P
Ty chyba masz jakieś urojenia.
Jeżeli uważasz że to ja napisałem ten post to tak samo ja mogę powiedzieć o połowie postów tutaj czy na innych forach broniących MPK że to też Ty piszesz pod innymi nickami.
Urojeń z pewnością nie mam. A co do drugiego komentarza: możesz sobie myśleć, co tylko chcesz. Nikt ci tego nie zabroni. A ja też mogę odwrócić kota ogonem i napisać, że również ty tutaj i na innych forach bronisz PKS-u pod innymi nickami.