Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
a wczoraj czytałem w infobusie że IK412 się bardzo palą, a tu proszę dla równowagi: rano Ikarus412 w Budapesczie, popołudniu Solar w Warszawie. SU15 w pożarach naprawdę nie ustępuje 412. Tylko ze w Polsce to normalka a na Wegrzech wielkie wydarzenie.
A w Częstochowie było 12 sztuk Ik412 i jakoś żaden się nawet trochę nie przypalił. Jeden co prawda jest już skasowany, ale to po wypadku...
Ostro.. Właśnie wspominali w RMFie o kontrolach układów paliwowych we wszystkich solarkach w stolicy. I oczywiście powiedzieli, że "spłonął autokar"..
@Michał Kopeć: rannych nie było. @ZaciszaniN: z moich informacji wynika, że zholowano go na Włościańską. A szczegółów nie znam, bo wtedy kiedy on się jarał, to ja wychodziłem na małe 'piwobranie' z kolegami z działu Wróciłem dopiero po 22.15 ;] /kl
A już liczyłem na jakąś obszerniejszą relacje No ja z kolei miałem wódowanie :P Dlatego nie zostałem do końca akcji... :]
Ale pożar mógł powstać też wskutek braku izolacji cieplnej na przewodzie ze SPRĘŻONYM powietrzem- takie powietrze po przejściu przez sprężarkę bardzo silnie się nagrzewa, a izolacja tego przewodu lubi się przecierać w SU. No i nie za szczęśliwie, biegnie on blisko przewodów paliwowych i zbiornika oleju. Może to jest przyczyna pożaru? Nagrzanie przewodu i podjaranie się otoczenia wskutek braku w izolacji? Jeśli tak będzie, to chcę zostać członkiem honoris causa komisji awaryjno- wypadkowej w MZA
Jeśli byś się przyczynił do wycofania chociaż części z tych 15-sto metrowych bubli to jestem za
Łoj tam, wielkie mi co. Libero się seryjnie palą, niedługo ich będziemy wszystkich szukać w atmosferze.
@ ZaciszaniN: widzę, że mamy podobne poglądy. Ani toto pojemne pasażersko, ani dobrze wietrzone, na drodze niezdarne i niewybaczające żadnych błędów. Ścina zakręt, jednocześnie zachodząc. Kładzie się na boki i jest muliste. Dobija na zawieszeniu. Tak, to moja subiektywna ocena SU15. Aha, jeszcze potworna duchota w przestrzeni pasażerskiej, chociaż za to odpowiada Zamawiajacy- przecie można było wziąć inne okienka.
@ZaciszaniN: niestety obszerniejszej realcji nie będzie :> Poza tym mam luki w pamięci z wczorajszego dnia /kl
kryszek - o IK412 jest w infobusie wczorajszy artykuł, napisałem pod nim też komentarz. IK 412 bardzo lubię, ale fakty są takie że w Budapeszcie wiem napewno o 3 spalonych, a wg artykułu z infobusa jest ich kilkanaście. W Kędzierzynie Koźlu spalił się #220 w 2002roku -wadomość "Strasznego". Reasumując autobusy się często palą stwarzając zagrożenie dla życia a napoważnie przejmują się tym tylko Węgrzy i Czesi.
A co to był za wybuch widoczny na filmiku z TVN 24 Warszawa ?
Wpiszcie wszędzie datę wycofania 2009
@andrzejh69-To że autobusy się palą to nie tyle wina samych pojazdów co ich serwisowania.Ostatnio u nas we PKS-ie spaliła się Setra.Wszystko zaczęło się od ogrzewania przy którym grzebali coś nasi mechanicy.Tak samo skończył by jeden Crossway bo mechanicy żeby nie czyścic za często kominów od dewasta to blachę na nich trochę pozaginali.
W niektórych Mazach są fabrycznie montowane gaśnice w komorze silnika żeby w przypadku pożaru nie otwierając klapy od razu gasić ogień. Moim zdaniem powienien być wymóg montażu czegoś takiego w każdym produkowanym autobusie. W infobusie była również informacja że w niemczech zapalił się autobus turystyczny z osobami w podeszłym wieku - część z nich z racji niesprawności fizycznej niezdążyła wysiąść i spłonęła żywcem. Czy naprawdę do takich tragedii musi dochodzić przez zaniedbania?