Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
W dodatku cała 3. Maja i al. Zwycięstwa będzie sieć wieszana w system Elektroline ze słupami tylko po jednej stronie torowiska i wysięgnikami nad obydwoma torami (identycznie jak pięć takich punktów mocowań sieci na ul. Mickiewicza) a same rozwiązanie Błędnika jest dość ciekawe inżynieryjnie.
ale zdaje się ze słupy są od strony jezdni, szkoda, mogli je ukryć wśród drzew:>
Właśnie nie, są od strony drzew. Podwójne słupy masz tylko przy Operze, gdzie masz sektor i sanki.
na zwyciestwa to wiem jak jest, ale ponoć na 3 Maja jest odwrotnie;/
Przy węźle Opera są słupy po dwóch stronach torowiska (tak do okolicy sektora). Dalej są słupy schowane wśród drzew z wysięgnikami nad dwoma torami. Dopiero koło Bramy Oliwskiej pojawiają się na chwilę dwa słupy do odciągów dla sieci od strony Błędnika i dalej sam węzeł zjazdowy z Błędnika. Przy wylocie tunelu spod Błędnika od strony ul. 3. Maja słupy są od srony torów kolejowych aż do przejazdu a dalej słupy są po stronie jezdni. Czyli wszystko odwrotonie niż mogłoby być, żeby nie szpecić bez sensu swoją słupologią tego kawałka miasta. Wszystko z wysięgnikami nad dwoma torami. Na odcinku PKS -Nowe Ogrody szczerze mówiąc nie wiem jak jest bo nie było mnie tam gdy prowadzili prace nad fundamentowaniem mocowań słupów. / I na 3. Maja można zapomnieć o ładnym zdjęciu tramwaju i kolei a wystarczyło zamienić miejscami posadowanienia słupów ale utaj już konstrukcja skarpy i tunelu może stwarzać problemy (np. tuż koło przystanku Dworzec PKS jest jeszcze stary tunel podziemny łączący Forty z torowiskiem PKP).
Tak swoją drogą ktoś w tym mieście ma małą wizję zasłupienia Gdańska bo na słupach od sieci możnaby spokojnie zawiesić lampy oświetlające ulicę (jak np. na Mickiewicza) lub tez znaki drogowe, sygnalizatory uliczne i sygnalizator położenia iglic zwrotnicy stoją trzy koło siebie nie dalej niż 30 cm każdy a wszystko spokojnie na jednym słupku by się zmieściło. Ale to Polska.