Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Co najmniej 3/4 przystanków w GOPie powinno być na żądanie, w ogóle sam w sobie obowiązek zatrzymywania się na przystankach gdy nikt nie wysiada i nie wsiada jest poroniony. Tak jakby to było wymyślone tylko po to aby mieć za co wlepiać kary, bo bezpieczeństwa na pewno nie poprawia, manewr włączenia się do ruchu mimo pozorów prostego jest niebezpieczny a zmuszanie kierowców do bezwzględnego zatrzymywania się z powodów nie wynikających z warunków i przepisów ruchu drogowego gdy nie jest to uzasadnione pasażerem to proszenie się o jakąś tragedię. ile to razy samochody wjeżdżały już w autobusy które musiały stanąć na przystankach, sam osobiście byłem świadkiem 3 takich zdarzeń, powiem więcej, 2 z nich można było uniknąć bo było to po zmroku a i nikt nie wsiadał/wysiadał, ale stanąć trzeba bo systemy rejestrują.
To nie jest tak że kierowcy nie zachowali szczególnej ostrożności, bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu, prędkości adekwatnej do warunków drogowych czy w końcu nie skupiali się wystarczająco na sytuacji która panuje wokół nich. Wszystkiemu winne są planowe postoje na przystankach autobusowych.
Idąc tym tokiem rozumowania, powinno się usunąć wszystkie sygnalizacje świetlne ze skrzyżowań. Ile najechań zdarzyło się przez to że drugi samochód chciał jeszcze zdążyć na pomarańczowym świetle a pierwszy uznał że nie zdąży i się zatrzymał?
Jest pewien paragraf zapisany w regulaminie za kurtyną kierowcy w każdym autobusie ZTM, który odpowiada na ten temat Co mnie trochę dziwi, że ZTM jedno mówi a w regulaminie jest zapisane całkowicie coś innego!