Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Póki co maja być zmienione godziny odjazdów, podobnie jak na 6.
Ja myślę że skrócenie do Chorzowa byłoby ok
Dokładnie taki jak we wpisie powyżej żeby można było się przesiasc. Tak poważnie to nie licząc lopoludbiowego szczytu w stronę Gliwic to od rana linia pracuje od Chorzowa. W drugą stronę jest podobnie.
Może lepszym rozwiązaniem byłaby pętla na Osiedlu Tysiąclecia?
Patrząc na trasę M1 to aż głupio ze nie ma w Zabrzu wjazdu na Goethego lub chociaż na jakiś przystanek skomunikowany z tą linią. Nie sądzę ze każdy (szczególnie nie znający miasta) będzie z tego zadowolony. Wolalbym co drugi kurs M1 i co drugi 870.
Obecnie pozostaje M24 którego czas przejazdu Zabrze - Katowice to 48min a 870 to robił w 39. 840 to czas rzędu 57 minut. Nie mniej najczesciej czyms sie dojezdza do linii międzymiastowej i najwygodniej z Goethego. Więc dojazd do M1 wypacza sens szybkiej podrózy (czas 32 min, z Goethego do ślęczka czas przejazdu to 7 minut + dojscie + czas na przesiadke).
Dosłownie obok Goethego masz dworzec kolejowy, z Kolejami Śląskimi "średnio" co 20 minut i z takim samym czasem przejazdu. Już dajcie spokój z tym odcinaniem Zabrza. O przesiadce z M24 na M1 na przystanku Chebzie Rondo (To samo stanowisko i różnica 2 minut) nawet nie wspominam
870 - 39 minut
M24 + M1 - 41 minut włącznie z czasem na przesiadkę na Chebziu. Tak więc wycięcie 870 nikogo nie zbawi
@elot360 fajnie to wygląda na papierze, w praktyce te przesiadki to będzie loteria
Czy do metrolini jest wybrany jeden konkretny przewoźnik, czy będzie to rozłożone na wszystkich?
@elot360: osobiście mam auto i jest szybciej. Jak kupowałem bilet a często nie jeździlem do Katowic to brałem sieciowy bez kolei (81 zł róznicy obecnie chętnie dopłacisz?). Po za tym do Katowic na bilecie na 40 minut bez trudu szło dojechać (zazwyczaj wolałem wysiąść na Korfantego niz jechac na Mickiewicza).
Idąc dalej tym tokiem rozumowania nalezy podwazyc zasadaność połowy linii 8xx i Mx. Dodatkowo po co w ramach komunikacji miejskiej linie AP? to powinny być prywatne linie.
To fajnie że masz auto i jedziesz nim szybciej, jak jeszcze masz gwarancje miejsca parkingowego u celu podróży to już w ogóle nie ma sensu w twoim przypadku się zastanawiać nad wyborem czy pociąg czy autobus.
Nie wiem też o jakie 81 zł różnicy mówisz, bo żadnej innej ceny mi nie podałeś (Nikt nie jest chodzącą encyklopedią taryfy biletowej ZTM, a nie napisałeś czy wziąłeś na dzień, miesiąc albo rok). Więc nie wiem na podstawie czego mam dalej dyskutować.
Zasadność linii 8xx i Mx jest już podważana, bo w zamyśle jest to produkt przejściowy do momentu uruchomienia kolei metropolitalnej, więc w przyszłości one znowu przejdą gruntowną reformę. Oczywiście pomijając że ZTM zastrzegł sobie by co kilka miesięcy metrolinie analizować i dostosowywać je na bieżąco.
Jeżeli chcesz płacić za bilet 90 minut tylko dlatego że długość przejazdu ma 41 minut a nie 40 no to pozostaje mi tylko pogratulować uczciwości.