Jesteś niezalogowany | Zaloguj się | Zarejestruj się
Jeszcze kilka przetargów wygrają i będzie potrzebny przetarg na nową, większą, rezerwę.
Dziwie się, że ZKM daje te przetargi BP Tour, a inni nie składają protestów wyników przetargów (chociażby z rażącej ceny).
Patrząc na chaos i burdel jaki był na sopockich liniach (awarie wozów, brak sprawnych autobusów > wysyłanie rezerw z Gdyni czy pijani kierowcy - co nawet w mediach się odbiło) to życzę dużo wytrwałości pasażerom
Nudny już jest ten hejt na BP Toura. Awarie zdarzają się we wszystkich firmach. Udział niewykonanych kursów jest cały czas niewielki, a tu z komentarzy można zrozumieć jakby co najmniej 50% kursów wypadało...
Pewnie, że awarie się zdarzają i udział jest niewielki. Pijani kierowcy? Ile ich było, trafił się jeden który miał 0,3. Czy to tak dużo? Każdemu może się zdarzyć. Większość krytykujących pochodzi z konkurencji, która te przetargi przegrywa. Krytykują a sami idealni nie są. Więcej pokory.
Z początku swojej kariery BP pokazał w Sopocie na co ich stać, jak widać szykuje się powtórka z rozrywki
Krytyka na BP Tour jest przede wszystkim przez:
- stan techniczny pojazdów (mimo, że w ZTM są prawie, że nowe wozy, z 2017, nie ma dnia bez odpalania na hebel bo co chwile coś pada)
- niespełnianie kryteriów w umowach na przewozy (np. autobusy 12m zamiast midików na liniach sopockich, jak obsługiwało 227 to też - zamiast zawartym w umowie 18m autobusem - jeździli SU12),
- złe warunki pracownicze (np. słynna afera z brakiem możliwości korzystania z wc xd) i ich łamanie (np. czas pracy kierowców przez wstawianie fikcyjnych nazwisk na drugą zmianę), niskie płace, ucinanie premii praktycznie za nic (za to samo przewinienie jednym tak, drugim nie - w zależności jakie masz układy z kier), problemy z wypłacaniem pensji w terminie (i w całości), ciągła rotacja pracowników co skutkuje z częstą nieznajomością tras i obsługiwanych na tych liniach przystanków,
- dość częsty brak możliwości skomunikowania się z kierowcami (np. jak nie działają kasowniki w pojeździe), którzy nie do końca potrafią mówić w języku polskim (wymóg był bodajże na poziomie b2) - nie mówię, że wszyscy, ale są jednostki, które praktycznie nic nie mówią po polsku
Zresztą, firma w Gdańsku jest od 1.01.2018 r. a już tyle się przewinęło przez nią kierowców i dyspozytorów, że sami mogą powiedzieć. Opinie na gowork.pl też niejedno mówią
Solidny przewoźnik. Dziś rano na miasto wyjechał #8005 z niesprawnym oświetleniem (brak lewego światła STOP i lewego światła mijania). OC na medal.
8005 jeździ na 122-01 ciekawe ile dzisiaj wytrzyma na tym zadaniu bo ostatnio się zesrał na tym zadaniu
Dziś w Sopocie na linii 185 jeździł #7863 z Gryfu. Dzień bez straty kilometrów dniem straconym!
Dlatego #2028 na 153.
Stawiam, że jeszcze przez dłuższy czas będziemy mieć styczność z uruchamianiem rezerw przez ZKM za BP Toura. Jeżeli w 2020 roku mieli straszne braki kadrowe, a średni nominał kierowcy wynosił 245h , to teraz, przy wygraniu kolejnych zadań będzie jeszcze gorzej.
Plus dochodzi kwestia, że nie wszyscy kierowcy mogą jeździć w Gdyni - muszą najpierw zdać testy w ZKM Gdynia aby być dopuszczonym do obsługi
@Max Ale teoretycznie wypadł im jeden półkurs, a jednak w przypadku awarii rezerwa musi mieć czas na dojazd na trasę.
@piter Braki taborowe powinny się skończyć, bo tak na prawdę kierowcy z Irexu pewnie trafią do innych firm w tym BP Toura i BP proponuje stawkę 4090 - 4890 zł, dla przykładu Warszawska Arriva oferuje 4 tysiące, a Malborskie MZK 3 tysiące.
hehe w minionym roku byłem w Sopocie i rano widziałem na 185 tego samego dziadka co wieczorem ;P
4090zł. Ciekawe czy wypłacone na czas i cała kwota.
@empi: jak taka jazda się kończy (z czasem) wszyscy wiemy... /kl
@Xa do końca zadania. Co Wy chcecie od tego BP Toura przecież to jest dobry przewoźnik, a to że wystawił rezerwę raz na jakiś czas to nie jest problem. Przecież raz na jakiś czas każdemu może się zdarzyć wpadka
A jak było z Warbusem
Choć gdyby pewnie przegub był na liniach Rumskich, aniżeli 165 to by może nie było takiego hejtu i przewoźnik by wyszedł na tym lepiej finansowo niż płacąc kary na 165.
Przy każdej dyskusji ktoś pisze to samo "zostawcie PB", "nie hejtujcie PB". "To już jest nudne" powtarzanie haseł niczym z manifestacji.
Max po co takie rzeczy powielać, rezerwa zrobiła pół kółka. Raczej rezerwa jest od tego, żeby wyjeżdżać kiedy trzeba, a nie od stania. To jednak ostatnio było więcej tych dni straconych, jakby patrzeć na to co piszesz.
@empi, brygada w godzinach 6-18, normalna praktyka. W komunalnej spółce taka brygada jest dzielona na 8+4 i tę połówkę zmiany robi kierowca z drugiego szczytu.
stawka 4090 - 4890 zł? hahaha, w ogłoszeniu i owszem.
Polecam się przejść na rozmowę rekrutacyjną i usłyszeć, że przez pandemie pensja jest niższa bla bla bla, a okres rozliczeniowy wydłużony do 12 miesięcy (czyli nadgodziny oddawane jako wolne w ciągu 12 miesięcy, ewentualnie płatne .. w ciągu 12 miesięcy)
Piter nadgodziny normalnie wypłacają co miesiąc, bo zawsze będą. Jeszcze nie słyszałem, żeby komuś wolne za nie dawali. A dla nowych faktycznie obniżyli.
@2253: jakby to był normalny maraton, to bym tego nie pisał przecież :P